Klart att hårtorken ska bada med

Vi är med badkar! Leveransen kom igår och efter en stunds svettigt monterande, det svettiga var inte på grund av att det var så tungt eller jobbigt utan att det satt två små pruttungar utanför badrummet och skrek i sina matstolar för att de inte fick eller kunde komma in (man är ju nära magsår när de håller på sådär..). De älskar badrummet, verkligen älskar. Så fort de kommer in så ska det dras i lådor och allt innehåll plockas ur, det ska lyftas på toalocket och petas i toavattnet - naaajs. Såg ett lås till toalettstolen i vintras när vi köpte barnsäkerhetsgrejjorna och jag skrattade, på riktigt skrattade för att jag tycket att det var en sån sjukt onödig grej. Jag tycker inte det längre. Åh, herregud vilken uppfinning - personen som uppfann den borde få Nobelpris.
 
Hur som helst, badkaret. Som vi längtat efter det och nu äntigen är det här. A var inte hemma förrän sent igår så jag bestämde mig för att bada barnen själv, så himla mysigt det skulle bli och så enkelt det skulle vara när vi nu hade badkaret, eller hur? Tappade upp badet och lät de små springa runt i badrummet, för en gångs skull gör det ju inte så mycket om de skulle pilla lite i toan för de skulle ju ändå bada, haha.. Fyllde på med vatten och skumbad och hämtade alla badleksaker vi har, här skulle det skapas upplevelser. Var färdig för barnens bad och insåg att jag glömt handdukar, lämnade barnen i badrummet i typ 30 sekunder eller vad det nu tog att hämta handdukar, för vad skulle kunna hända? De fick ju till och med leka med toaletten liksom. Jaa du, vad kunde hända? Joo, min hårtork som så passande ligger ihoprullad på golvet i en neccessär under handfatet hittades tydligen och den kastades i badkaret med en duns  - mitt perfekta skumbad med leksaker som jag så omsorgsfullt förberett för barnen. Där i låg nu min hårtork. Tack tack Todd, du är en liten ängel som hjälper mammi att tvätta sina saker. Nytt memo to self - if you leave them for 30 seconds, you loose. Man kan inte vinna över barnen helt enkelt, bara att acceptera. Utöver detta lilla missöde så gick badet riktigt bra och ja, det är sjukt mycket enklare att bada två stycken samtidigt i ett badkar än i en badbalja och ett annat stort + är att de inte kan kliva i badet igen när man lyft ur dem och torkat dem. Det låter trivialt säkert men med tvillingar uppskattar man om en kan hålla sig ifrån badet och allt det blöta när man väl badat klart och torkat, ni som varit med om det vet vad jag menar.. haha.. 
 
Hårtorken som nu ska få torka i några dygn (?) eller ska man slänga den? Vågar man använda den igen? Eeeeh.. vi får se hur det går.. 
 

Men badet sen, åååh det badet! De älskade sitt badkar och plaskade och plaskade. Bara att få plats att plaska och vända sig och skvätta vatten på varann, det var en helt ny upplevelse för barnen som tidigare fått dela på sin lilla badbalja - numera köra vi bad 2.0. 
 
 
 
 

När barnen sen badat klart, fått på sig pyjamaser och druckit välling så somnade de sött. Då var det min tur.. Oh ja, det var min tur nu och då var de snällare än snällast och sov som stockar så att jag fick bada ostört.. mmm.. thank you twins - ni är helt okej ändå! 
 
 
Kraam 

Kommentera här: