Hur gött är inte det här då?

Det har varit några rätt härliga dagar med sol och värme (och lite ledighet för sambon, yay!!), även om dagens regn och kyla lätt får en att glömma av allt det. Usch å fy, men det får en i alla fall att uppskatta värmen och solen de dagar som den väljer att titta fram, eller hur? Barnen vaknar fortfarande vid femtiden på morgonen.. åh, herregud. Please make it stop, gärna snart. För att inte behöva anstränga sig så mycket då har jag nu gett välling till frukost i stället för gröt, jag orkar helt enkelt inte göra det.. det är mysigare att ge dem flaskor och låta dem slappa i hundkojan ett slag, plus att jag kan lägga mig i soffan medan de äter.. win win för oss båda, de får mat - jag får snooza lite till. Hur sjutton ska man få dem att sova, på riktigt.. ska man acceptera att de vaknar vid fem på morgonen framöver? Näääe, jag hoppas verkligen inte det. Även om de är rätt goa när de myser i bara blöja på morgonen.. (fast den riktiga anledningen till att de struttar runt i blöjor här är ju att de bajsat igenom sina nattblöjor och kletat ner sina pyjamaser, men det vill man ju inte säga högt utan vi låtsas att det bara är lite mysigt med blöjklädda bäbisar, haha..). 
 
Todd myser i hundkojan med nallarna, ni fattar ju den höga nivån av gosighet man känner. Helst vill man klättra ner i kojan med honom och bara mysa en stund, mmmm..
 
 
 
Emmi kör gärna en uppvisning på trehjulingen efter frukosten, så fort hon får chansen att sitta på den så klättar hon upp - både framåtvänd och bakåtvänd. Tror att hon uppskattar att bara klättra och sitta på den mer än att åka runt på den faktiskt vilket är rätt skönt.. haha.. då slipper man ju att springa efter henne och avstyra krockar. 
 
 
Sen var vi utomhus och medan jag målade första lagret färg på staketet (som ska målas hur i hur många lager som helst.. gah, bara ett lager kvar nu men det känns som att det aldrig ska bli klart) så fick barnen hänga med Anders, farmor och farfar i trädgården. De älskar fortfarande sina Bobby Cars, det perfekta tidsfördrivet i trädgården när man vill veta var de är och inte vill att de ska rymma. Vilket de annars gärna gör nu när båda kan gå. Vi måste få upp det där staketet på andra sidan huset med nu.. bråttom, bråttom!! Staketet som redan är byggt är nästan färdigmålat nu och det är så fint, ska visa upp det när vi målat det sista lagret färg. Supernöjda med det bygget kan jag säga!  
 
 
Emmi hängde med farmor och kollade på blommor. Så himla fin bild! 
 
 
Todd testade staketet med farfar, verkar som det håller - sicken tur va! 
 
 
Nu sitter man här och minns torsdagen och fredagen som var sköna och varma i solen. Idag är det lördag, det är ganska sent och ute blåser det rätt ordentligt just nu och även om jag haft en superhärlig dag med födelsedagsfiranden och hattlunch så har det har regnat nästan halva dagen. Inte lika gött. Något som inte heller är lika gött (för mig alltså, för Anders är det super.. haha..) är att A är på svensexa idag och jag är ensammen med barnen inatt, ska bli spännande att se hur många vi är i stora sängen om två timmar och om man kommer att sova något alls inatt. De är båda ganska förkylda och snorar och hostar så jag räknar med en tidig morgon och antagligen två pruttar i sängen hela natten. Eller så fortsätter de att vara mönsterbarn som de faktiskt varit under hela kvällen och sover som två stockar hela natten.. vad tror ni? Hoppas hoppas hoppas hoppas.. Fingers crossed - nu ska jag gå och lägga mig, gonatt!! 
 
Kraam 

Kommentera här: