Stolarna som skall kläs om

Såhär ser stolarna ut som jag skall "fixa till" eller ja, göra om till något nytt. Själva stolarna var faktiskt rätt fina i sin träfärg med men jag vill göra något nytt och mer färgglatt. Tyget har ni ju sett sedan tidigare och nu inväntar jag bara leveransen som är på väg, yay! 
 
 
Såhär såg de ut när de var lackade och efter att jag slipat en stol (nästan klart i alla fall) så ser det lite annorlunda ut. Lacken är borta och färgen blir lite mer träig och matt. De små detaljerna är inte klara än som ni kanske ser på bilden nedan och det skall detaljslipas lite mer så fort jag fått tag på rätt sandpapper och har lite tid.. haha.. 
 
 
Inga tråkiga verktyg jag fick leka med när det slipades i garaget. Man känner sig lite som en superhero med extrakrafter, haha.. eller ja, rätt häftig känner jag mig i alla fall. Det är kul att jobba med riktiga verktyg och känna sig lite selfmade. 
 
 
Återkommer när jag börjar måla dem och tyget kommit, ska bli så kul att se förändringen. Tänker mig just nu en lite turkos färg på stolarna och det färgglada tyget, mmmm, i mitt huvud ser det fantastiskt ut och det ska bli superkul att få visa upp det färdiga resultatet, I hope! :) 
 
ps. så här ser tyget ut om ni inte vill leta upp det. ds. 
 
 

Kommentera här: