Sunny days

Sicken dag vi hade idag - och då snackar jag inte bara om kriser och katastrofer som det brukar vara då. Det var så varmt och gött! Vi hängde ute halva dagen på altanen och i trädgården och njöt av solen, värmen och känslan av att våren är här nu, yay! Barnen fick inviga sina gamla solhattar för året och ja, de ser rätt så töntiga ut i dem, haha.. Lite som tyska turister. Måste skaffa nya kepsar som passar nu, får bli en liten kepsjakt imorgon tror jag.
 
Emmi kändes mest som en turist på camping för hennes mössa var lite för liten och verkligen framhävde hennes solskyddsfaktor 50-insmorda ansikte. Inte så nöjd först med bilden - men mammi, kan du inte ta en bättre bild på mig, jag ser ju ut som en blomma! 
 

Aha, okej! Tycker du att jag ser ut som en söt liten blomma, en solros? Är jag din lilla solros mammi? Hihi. tack tack! 
 

Todd var rätt nöjd han efter en stunds ta av, ta på, ta av, ta på, ta av, ta på lekande. Alltså han tar av, jag tar på och så fortsätter det sådär tills jag fick åt snöret med en tillräckligt hård rosett till slut, har aldrig uppskattat snören under hakan så mycket som då. Men sen var han en happy camper!
 

Man busade lite i dörren, just nu är titt-ut favoritleken och man gör den bakom de mesta. Dörrkarmar till exempel.. Var är Todd? Nappen är det enda som avslöjar honom.. haha.. 
 

Här är Todd, surprise! 
 
 
Sen hade vi hårdträning i trädgården med gåstolen för Emmi, klart man ska lära sig gå nu. 
 

Det ser ju lekande lätt ut här, eller hur? Snart är hon på g, det är jag säker på! 
 

Så här syrran, jag kan visa dig. Syskonkärlek när den är som sötast och icke-bråkig, eller så vill han bara ta vagnen för femtioelfte gången? Antagligen vill han väl det, men jag blir ändå ganska så varm i hjärtat av den här bilden. Hur sött är det inte? 
 

Kraam och gonatt! 
 

Kommentera här: