Magnolian & trädgården

Är egentligen inte så värst intresserad av trädgården och växter och sånt där. Lite skämsigt att erkänna, men så är det. Men, jag kan säga att oavsett om intresset finns där eller inte så har det blivit viktigt nu när man bor i hus. Appearance is everything (tydligen är jag galet ytlig numer..) och det måste se fint och välvårdat ut från gatan - det är sant, jag tänker på det varje gång jag kommer hem, det måste se fint ut från utsidan av tomten liksom (är jag lite konstig eller bara normal?). Vi har ju turen att det var en trädgårdsmästare som anlagt trädgården en gång i tiden och det är träd, växter och blommor lite överallt. Det blommar något nästan hela tiden och vi behöver inte göra så mycket mer än att ta hand om det som finns och rensa lite ogräs. Perfekt för oss! Och ännu mer perfekt är att barnens farmor gillar att fixa i trädgården, hon är helt fantastisk på växter och träd. Det är verkligen tur att hon är så bra eftersom våra barn då kanske kan få lära sig lite om naturen från någon.. Det är hur som helst fina växter som finns på tomten, typ Magnolian på baksidan. Kan vara en av de vackraste träden som finns när de blommar och nu är knopparna på väg att brista ut. Har väntat i snart ett år på att få se trädet blomma och nu snart, snart är det dags! 
 
 
Under Magnolian är det fullt med blivande tulpaner och några påskliljor. Det röda som skymtar under trädet är inget växt om ni undrar, det är bara barnens boll som hamnat i rabatten, just so you know! :) Inga hemliga blommor här inte. 
 
 
Hur känner ni för trädgård? Är jag det enda freaket som känner så här? Haha.. Kraam 

Kommentera här: