Pigga små trötta barn?

Efter en morgon som började redan vid fem i morse (och en natt som inte är av denna världen.. varför sover de inte längre på nätterna??) så somnade de gärna och snabbt idag på förmiddagen vid åtta, tog kanske två minuter och inte en enda liten gråtattack, vilket är superskönt såklart. Men alltså, varför har de slutat att sova gott på nätterna? De sover mindre och mindre varje dag, typ två timmar sammanlagt på två stunder och sista sovstunden vid ett-två tiden på dagen. De borde ju vara supertrötta på kvällen då och vilja sova hela natten, men det gör de verkligen inte. Inatt kom båda två in och sov hos oss redan innan tolvslaget, de sover i sina egna sängar en stund men sen vaknar de och ställer sig upp och då är det typ 20 procents chans att de somnar om, en av fem gånger. Inga bra odds alltså! Vet inte hur vi ska lösa det här, snark. Får kolla med BVC kanske, följetongen fortsätter..
 
Måste lära mig hur man säger nej till dem också, så att de inte sliter ner teveapparater från väggen eller lampor från hyllor med sladdar. De skrattar åt mig när jag försöker och till slut vet jag inte hur jag ska göra så jag bara bär dem bort från "problemområdet" och stänger diverse dörrar. Kanske inte det bästa sättet att säga nej och avdramatisera? Suck, det är inte lätt alla gånger (läs: det är aldrig lätt..). Och börjar en av dem att dra i något och jag säger nej, då kan man ge sig fasiken på att den andra kommer som ett skott för att uppleva det roliga som gav en NEJ-attack med. Herregud, kanske inte är så himla dumt att börja jobba snart ändå? 
 
Fast de är rätt söta när de sover, då glömmer man av allt jobbigt. Works every time! 
 
 


Kraam 

Kommentera här: