Lägenhet vs. hus - inget svårt val!

Vi har ju flyttat ganska så nyligen, bara lite drygt tre månader sedan lasset gick från centrala Göteborg ut på landet till Särö och ett sött litet vitt enplanshus i trä med trädgård och flaggstång nära havet och naturen. Just det där med att ha flaggstång, jag älskar den! Har aldrig bott i ett hus med flaggstång innan och det är en nästan lite sådär magisk känsla av att hissa flaggan och fira saker, åh vad löjlig jag kände mig nu, haha.. men det skiter jag i för jag älskar vår flaggstång! Ganska konstigt men jag har inte saknat stan eller lägenheten alls, nästan så att man borde få lite skuldkänslor med tanke på hur mycket jag alltid älskat lägenheten men det betyder ju bara att jag trivs sjukt bra här ute på landet får jag ju hoppas! Vi börjar komma iordning nu och det faller mer och mer på plats med tavlor, soffor, hyllor och allt sådant. Det är lite saker som vi skall komma överens om fortfarande men i stort så blir det sååå himla bra!! 
 
Vi hade middag för några vänner häromdagen och jag måste bara visa de fina blommorna vi fick, smårosor på kvist, och som nu har slagit ut.  Här ser ni även vårt köksbord från Mio och vita Eamesstolar, så fin kombination om jag får säga det själv och det får jag ju, haha.. Lampan är från Kartell och i bakgrunden har vi satt upp det fina kastrullunderlägget från Svenskt Tenn på väggen, älskar texten och tycker den är alldeles för fin att ha som underlägg. 
 
 
 
Rosorna var små knoppar när vi fick buketten och efter två dagar var den så här fin, utslagen och med massa små knoppar på väg, riktigt fin bukett. Tack för blommorna A&H. 
 
Vårt vardagsrum, eller ja, vuxenrum som vi gillar att kalla det eftersom vi inte har någon teve där (lugn bara lugn, vi har teve i köket och i vårt teverum i stället - fördelen med hus är många rum!!) och bara skall vara vuxna och samtala och mysa i soffan och se ut på trädgården med en kopp kaffe eller ett glas vin i handen.. mmm.. i och för sig är det mest barnens rum just nu, dvs. saker överallt. Babysitters, gåvagnar, babygym och alla små leksaker på golvet.. mycket saker blir det med två barn men som tur är kan man ju välja vilka vinklar man vill fotografera, eller hur? 
 
 
Hit har vi köpt en matta som vi väntar på, får uppdatera med nya bilder när den kommit. En stor och superfint sliten turkos infärgad vintagematta från en webshop i Grekland, kommer bli riktigt snyggt hoppas vi. På väggen skall det upp hyllor från Elfa så småning om med. Soffan är från Ikea, Söderhamn, och kuddarna är i tyg från Svenskt Tenn. 
 
 
Ja, så här ser det ut i vårt vardagsrum för tillfället, skall uppdatera med nya bilder när det är klart med matta och hyllor och allt.. så  småning om! Vi älskar vitt, vitt, vitt och massa färgglada detaljer till det. Tror ni att soffan kommer vara vit länge med två små underbara men blivande kladdmonster?..... tur att man kan tvätta! 
 
Ha en underbar söndag så länge!  
1 Therese thelander:

skriven

Sååå fint! underbart med Hus. tänk vad kidsen kan springa omkring! härligt!

Svar: tack, vad gulligt av dig! ja, vet inte om jag ser fram emot att de springer än bara.. haha.. man kommer att ha fullt upp i alla fall. än så länge sitter de bara och är söta! :)
lottenblogg

Kommentera här: