Måndag - bright and early

Anders åkte hemifrån sjukt tidigt i morse för att hinna med sextåget till Stockholm. Sjukt tidigt innebär ännu tidigare än vi normalt blir väckta vid fem, halv sex-tiden. Han åkte vid kvart i fem och då var Todd klarvaken redan sedan Anders vaknat en kvart tidigare. KLARVAKEN. Jag var inte det, inte alls faktiskt. Jag försökte i ett desperat försök att få sova lite mer tvinga honom att ligga sked med mig så jag kunde undvika att han klättrade ner på golvet, det gick sådär. Emmi vaknade av Todds snack såklart så jag bar in henne till vår säng med, försökte då klämma fast en under varje arm och somna om. Näe, det gick inte det heller. Så strax innan fem gick jag upp för dagen. Nääääjjje, vi skulle ju sluta med det! Somnade dock om i fosterställning i hundkorgen en stund och vaknade upp till ljudet av bäbissabotage, alla tidningar som så fint ligger i tidningshögar låg utspridda och några var lite halvt sönderbitna. Tack bäbisar!
 
Mottot för dagen - If you snooze, you loose. 
 
Men, det som är positivt med det här är att vid åtta däckde två små bäbisar som fallande furor och sov i en och en halv timme. Älskar att titta på dem när de somnat och sovstilen idag var som vanligt helt underbar, hur kan man somna så? Den här verkar vara favoriten för båda två just nu..  Gomoron! 
 
 
 
Kraam

Kommentera här: