Sommarfeeling och träningsvärk

Aaah, så kan man mycket väl sammanfatta den här dagen. Sjukt mycket sommarkänslor med värme och sol. Det var faktiskt första gången som jag fick smörja in barnens små knubbiga armar, för tröjorna var alldeles för varma, och jag inser att de tycker att det är sådär kul att bli insmorda. Viftande små händer och snurrande kroppar ger en försmak av hur kul vi kommer att ha det i sommar.. haha.. värst var det i ansiktet, det var det ingen av bäbisarna som uppskattade alls vilket resulterade i vita halvt insmorda fläckar lite här och där, men så fick det vara, bara de inte bränner sig. Vi hängde i trädgården och just solkrämsflaskan var den roligaste leksaken idag, den drogs mellan de båda, fram och tillbaka, tills den öppnades och då fick den kladdiga leken vara slut. Orkar inte torka solkräm utomhus och från kläder med, näe - jag bara gör det inte (man måste dra sin gräns ibland ju). Men såhär söta var de så länge det roliga varade, innan mamma "aka. the party pooper" tog över. Vet att de ser ut som små turister i sina hattar, men det finns ju knappt några andra alternativ på mössfronten. What to do, what to do?
 
 
 
Jag hängde i gräset med mina bara fötter, så skönt (men ett litet memo to self - måla dina tånaglar, åkej!!). Skönt var det hur som helst, galet härligt med bara fötter. 
 
 
En halvtimme spenderades även hängades på och runt vår varmluftsmakapär, den är tydligen helt fantastiskt kul. Mindre kul för mig som fick stå i skuggan och kolla på medan två små pruttar skulle undersöka den grundligt. Vad är det med barn och vissa askonstiga saker, de verkar gilla allt som är i barnhöjd (såklart, men ändå) eller off limits (fast vem gör inte det?). Bara att hålla ut ett tag till, två år till och allt är förändrat, eller hur? 
 
 
 
Sen till träningsvärken. Jag har gjort det igen, tränat. Det var inte igår ska ni veta, ni vet ju typ när det var sist för då lades det upp en bild med (tragiskt länge sedan..). Jaha, den är här för att stanna några dagar tror jag nog. Fasiken vad ont det gör redan. Gick på ett träningspass här i Särö som en väninna anordnar, så himla bra! Nu ska jag bara komma igång med löpningen så kanske den här sommaren inte behöver spenderas i vassen? Hrmm.. det är hög tid att börja nu va?!
 
 
Kraam

Kommentera här: