Minibad på altanen och bajskalas

Börjar med det minst göttiga som hände, lilleman bajsade på golvet. Eller ja, det korrekta skulle nog vara att han bajsade på vardagsrumsmattan, klev lite i det, tog lite i det och lekte lite i det med sin nappflaska. Mmm, sicken go start på morgonen. Hade inte ens fått mitt kaffe än (ni fattar ju misären..). Tur att A fortfarande var hemma, annars hade jag tyckt mycket synd om mig själv hela dagen. Eller ja, lite synd tyckte jag om mig själv ändå för det tog inte slut med bajstemat där inte, nope, not at all. Emmi delade med sig av sin morgonbajs när jag lyfte upp henne för att byta den indränkta blöjan. Den gled liksom lite på sniskan och jag fick bajs på tröjan, sjuttsan också täkte jag och tog snabbt av mig tröjan och bytte klart på lillpruttan. Klar med henne - ner på golvet. Kollar lilleman - har han bajsat? Ja, det har han. Lyfter upp bajsmaskin nummer två och inser att jag gör precis samma sak med honom, bajs som läcker ut på sidan av blöjan. Bajs på mig igen, men nu direkt på kroppen för tröjan hade jag ju tagit av redan, mmm... life is good! Ibland önskar man att de var förstoppade, haha..
 
Sjukt vad man står ut med nu för tiden, det här trodde man inte för två år sedan. Då trodde jag inte ens att jag skulle ha barn nu och då har man två stycken nu som är nästan 14 månader redan. Whaat? Ibland fattar man inte ens själv att det är sant. 
 
Till det härliga som vi gjorde nu, minibad på altanen på en bricka i värmen. Perfekt för att plaska med händerna i lite tänkte jag, perfekt för att sitta i tyckte de små. Vad de älskar att leka med vatten, det är som magnetism och helt oemotståndligt för plaskbarn. Det är det där med att lära sig något nytt varje dag, nu vet jag att det är byxor och blöjor av när det är vatten fram. Okaj, lesson learned! (Fast en annan intressant lärdom för dagen är att blöjor är sjukt absorberande, de tar mycket mer än man någonsin trott. Så det så, nu vet ni det. Gå och testa själva nu, du vet ju att du vill.. haha..)
 
Man kan alltså plaska med händerna i. 
 



Man kan krypa upp på brickan och man kan stå på den. Jepp, allt funkar! 
 
 
Man kan ha både händer och fötter på brickan samtidigt och vifta med fötterna. Check! 
 
 
Man kan använda den när man vill blicka ut i trädgården, funkar det med. Den är helt enkelt en grym lekplats för två små pruttungar som älskar vatten men sådär för mammor som inte hade räknat med dyblöta barn. Övergripande omdöme - vattenfyllda brickor rekommenderas på varma dagar! 
 
 


Kraam

Kommentera här: